ÁSZF
ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
1. Általános információk
A Szolgáltató adatai
1.1. A mankershop.hu webáruház és a weblap üzemeltetője:
Cégnév: Manker Beauty Kft. (a továbbiakban: ,,Szolgáltató”)
Székhely: 2111 Szada, Akácvirág utca 9.
Elérhetőség:
Tel.: +36 70 883 38 20
E-mail: ugyfelszolgalat@mankershop.hu
Az ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: munkanapokon 8:00-16:00 óráig
Webáruház címe: www.mankershop.hu
Adószám: 26146339-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-189521
Bejegyző cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Tárhelyszolgáltató adatai: Unas Online Kft. (székhely: 9400 Sopron, Kőszegi út 14., cégjegyzékszám: 08-09-015594, e-mail: unas@unas.hu , telefon: +36-99/200-200)
Az Általános Szerződési Feltételek érvényessége
1.2. Vásárlói kör meghatározása: A Webáruházban és a Challenge applikációban ajánlott termékek értékesítése kizárólag fogyasztók (azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) részére, valamint olyan gazdasági társaságok és egyéb szervezetek részére történik, akik a termékeket végfelhasználóként vásárolják meg (a továbbiakban: ,,Vevő”). Amennyiben egyes rendelkezések kizárólag a fogyasztók számára irányadóak azt külön jelezzük.
1.3. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ,,ÁSZF”) a Vevő és a Szolgálató közötti jogviszonyokra vonatkozik, ideértve különösen a mankershop.hu oldalon működő webáruházat üzemeltető Szolgálató és a webáruház szolgálatásait használó Vevő között létrejövő szerződést.
A webáruház általános bemutatása
1.4. A mankershop.hu oldal webáruház része étrendkiegészítők, baba- és szépségápoláshoz kapcsolódó natúrkozmetikai termékek értékesítésével foglalkozik. A webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton, a https://mankershop.hu webcímen lehetséges.
1.5. A Challenge applikáción keresztül történő vásárlás esetén is a jelen ÁSZF rendelkezései irányadóak.
1.6. A mankershop.hu webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a Vevő magára nézve kötelezően elfogadja a jelen ÁSZF-et, amelyről a megrendelés leadása folyamán az erre rendelkezésre álló jelölő négyzet bepipálásával jognyilatkozatot tesz. Az ÁSZF a www.mankershop.hu oldal nyitóoldalán elérhető, és a Vevők számára a szerződéskötést megelőzően hozzáférhető és megismerhető.
1.7. A webáruházban történő vásárláshoz a Vevő regisztrálhatja magát, de lehetőség van a regisztráció nélküli vásárlásra is. A regisztráció során megadott személyes adatokat a Szolgáltató a mindenkori Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint kezeli.
1.8. A mankershop.hu webáruházban történő vásárlás esetén a jelen ÁSZF-ben leírtak szerint a megrendelés teljesíthetőségének visszaigazolásával adásvételi szerződés jön létre a Szolgáltató és a Vevő között. A létrejött szerződés távollevők között kötött írásbeli szerződésnek minősül. A Szolgáltató a szerződéseket a megrendelés száma szerint tartja nyilván, a megrendelés adatai, illetve jelen ÁSZF a szerződéskötést követően is hozzáférhető. A vásárlás napja a megrendelés teljesítése visszaigazolásának napja. A szerződéskötés nyelve magyar. A szerződés a magyar jog hatálya alá tartozik.
2. Elektronikus szerződéskötés (vásárlás) menete
Az áru bemutatása, árak, akciós termékek
2.1. A webáruházban minden terméket részletes leírással mutatunk be, amely megkönnyíti a Vevő számára az áru kiválasztását és a vásárlás melletti döntést. A termékkel kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen azok lényeges tulajdonságait, például összetevőkre, felhasználási javaslatra, átlagos tápérték adatokra vonatkozó információk), valamint az eladási árakat a Vevő a terméklistában, illetve a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet arra, hogy az oldalakon található képek a Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges termékek minimálisan ugyan, de eltérhetnek ettől. Az oldalakon szereplő, magyar forintban feltűntetett bruttó árak tartalmazzák az általános forgalmi adót.
2.2. A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül, az árváltozás a weboldalon történő megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Áraink, illetve termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Az egyes akciókat a webáruház egyértelműen feltünteti, az akció keretébe tartozó termékek és a vonatkozó kedvezmények megjelölésével. A kedvezmények összevonására nincs lehetőség, egy megrendelés keretében két kedvezmény egyszerre történő felhasználása nem lehetséges. Az akciós áruk esetében az akció a megadott dátumig, vagy a készlet erejéig tart. Kizárólag a kedvezményes áron leadott rendelést tekintjük teljesítendőnek. Amennyiben a Vevő az akció/kampány ideje alatt nem adott le megrendelést a webshopban, a kedvezményes árut más felületen (e-mailben vagy telefonon) megrendelni nincs lehetősége.
2.3. A korábbi (eredeti) árat a Szolgáltató árcsökkentés bejelentése esetén az eladásra kínált termék termékoldalán, illetve a terméklistában áthúzással jelöli. A korábbi ár az árcsökkentés alkalmazását megelőző naptári napot közvetlenül megelőző, 30 napnál nem rövidebb idő alatt a Szolgáltató által a webáruházban eladásra kínált termékek vonatkozásában alkalmazott legalacsonyabb eladási árat jelenti. Amennyiben a termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban a webáruházban a korábbi ár a Szolgáltató által a termékre egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 15 nap. Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, a korábbi ár az árcsökkentés első alkalmazása előtti eladási ár. A korábbi ár nem kerül megjelenítésre nem az árhoz kapcsolódó marketing kampányok esetén (pl. mennyiségi kedvezmények).
2.4. Amennyiben készlethiány miatt az akciósan rendelt terméket nem tudjuk szállítani, erről a Vevő által megadott e-mail címre értesítést küldünk, és a kifizetett vételárat visszatérítjük.
2.5. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár jelenik meg a webáruházban, különös tekintettel, ha nyilvánvalóan téves árak (például a termék általánosan elfogadott vagy korábban alkalmazott árától jelentősen eltérő árak) jelennek meg a webáruházban, úgy a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlja a Vevő részére a helyes áron történő teljesítést, mely ár megismerését követően a Vevő elállhat a vásárlástól.
2.6. A webáruházból történő rendelés minimum összege bruttó 1990 Ft, egy termékből egy vásárlás alkalmával maximális vásárlási mennyiség 10 darab.
Az áru kiválasztása, a vásárlás menete
2.7. A Vevő a kiválasztott árut a “KOSÁR” -ba rakhatja. Ezt követően mód van a vásárlás folytatásával újabb termékek kiválasztására, és a “KOSÁR”-ba helyezésére. A megrendelés véglegesítése előtt a Vevőnek lehetősége van arra, hogy akár a KOSÁR tartalmát módosítsa, onnan árut távolítson el, darabszámot módosítson, vagy újabb árut helyezzen el. A kosár tartalma 60 perc tétlenség után automatikusan törlődik. A Vevőnek a megrendelési folyamat során annak véglegesítése előtt bármikor módja van ellenőrizni, és szükség esetén bármikor javítani az adatbeviteli hibákat.
2.8. A megrendelés létrejöttéhez a Vevőnek az erre meghatározott jelölő négyzet „bepipálásával” el kell fogadnia a Szolgáltató ÁSZF-jét, mely igazolja, hogy a Vevő elolvasta, megértette és elfogadta e dokumentum tartalmát. A Vevőnek a megrendeléskor kötelező megadnia a vásárláshoz, számlázáshoz és a szállításhoz szükséges személyes adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint. A Vevő a „Rendelés feladása” gombra kattintással adja le a „KOSÁR”-ban elhelyezett termékekre vonatkozóan a megrendelését, mely a Vevő részéről kötelező érvényű ajánlatnak minősül.
A megrendelés visszaigazolása
2.9. A Szolgáltató a megrendelést követően elektronikus úton a rendelés leadás során megadott e-mail címre automatikusan továbbít egy megerősítő e-mailt, annak ellenőrzésére, hogy a megrendelést valóban a megadott e-mail cím használója kezdeményezte, illetve, hogy annak visszajelzésére, hogy a megrendelés a Szolgáltató rendszerében leadásra került. Amennyiben megrendelése elküldésétől számított 48 órán belül nem kap visszaigazolást az Ön által megadott valós e-mail címre megrendelése leadásáról, úgy mentesül az ajánlati kötelezettség alól.
2.10. A távollévők közötti szerződés akkor jön létre – amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak – amikor a Szolgáltató a megrendelés beérkezéséről küldött automatikus visszaigazolást követően egy újabb e-mailben vagy például telefonon (SMS útján) értesíti a Vevőt a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról).
2.11. Az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással (az ún. megrendelés beérkezését visszaigazoló e-maillel) a Szolgáltató még nem fogadja el a megrendelésünket, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelés Szolgáltatóhoz való megérkezéséről tájékoztatja a Vevőt. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a Szolgáltató nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel. Az automatikus visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vevő adatait, a megrendelt termékek felsorolását és mennyiségét, a rendelés azonosítóját, a megrendelés dátumát, a termék árát, a szállítási költséget, és a fizetendő végösszeget.
2.12. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelést indokolt esetben visszautasítsa, vagy bármikor, átmenetileg vagy véglegesen visszavonja, így különösen
· valótlan vagy hiányos adatok megadása esetén;
· a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megsértése, vagy a Szolgáltató, a jogtulajdonosok és/vagy más felhasználók személyes adataival, a Szolgáltatás rendszerével vagy a termékekkel történő bármilyen visszaélés esetén.
2.13. A visszautasítás, illetve visszavonás okáról a Szolgáltató a Vevőt e-mail üzenetben tájékoztatja. Amennyiben megrendelésével kapcsolatban bármilyen kérdése van, jelezze az ugyfelszolgalat@mankershop.hu címen és munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot.
Regisztráció
2.14. A Szolgáltató a regisztrációt követően elektronikus úton a regisztráció során megadott e-mail címre automatikusan továbbít egy megerősítő e-mailt, annak ellenőrzésére, hogy a megrendelést valóban a megadott e-mail cím használója kezdeményezte.
2.15. A regisztráció a vásárlásnak nem előfeltétele.
2.16. A regisztráció során megadott személyes adatok kezelését a Szolgáltató az Adatkezelési Tájékoztatóban megadott feltételek szerint kezeli.
Szállítási díj
2.17. A Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatásaival kapcsolatban közreműködők (pl. fuvarcégek mint alvállalkozók) szolgáltatásait is igénybe veszi. A Vevő részére a közreműködők igénybevételét a Szolgáltató egyértelműen jelzi a számlában – szállítási költség – megnevezéssel.
2.18. A termék szállítási díjáról a Vevő a vásárlás előtt a “Szállítási feltételek” menüpontban előzetesen tájékozódhat. A megrendelés véglegesítése előtt a szállítási cím szerinti végleges szállítási díj összegével emelkedik a megrendelt áruk végösszege, így a Vevő ennek tudatában dönthet a megrendelés véglegesítéséről.
Fizetés
2.19. A Vevő a Szolgáltató felé fennálló fizetési kötelezettségét a megrendelés leadásával egyidejűleg a pénzügyi szolgáltató internetes felületén bankkártyával, vagy a megrendelés leadását követően átutalással, illetve a kiszállítás alkalmával utánvétes fizetéssel teljesítheti. Jelenleg az alábbi fizetési módokat választhatja webáruházunkban:
1. Bankkártyás fizetés
2.20. Oldalunk a bankkártyás fizetést az OTP SimplePay-en keresztül biztosítja.
2.21. Bankkártyás fizetés révén kényelmesen és biztonságosan vásárolhat webáruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után a Vevőt az OTP SimplePay fizető felületére irányítjuk, ahol a jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vevőinknek csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd az OTP SimplePay fizetési szerverén a Vevő nevét, kártyaszámát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A következő kártyákat fogadjuk el: VISA, MasterCard, Maestro. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz. Az OTP SimplePay sikeres vásárlást követően a tranzakcióról visszaigazolást küld, sikertelen tranzakció esetén hibaüzenetben közli a hiba okát.
2.22. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
2. Utánvét
2.23. Az utánvéttel történő fizetés választásánál a szállítást végző futárnak kell kifizetni az áru ellenértékét (szállítási költséggel növelt összegben) és az utánvéttel történő fizetési mód díját. Az utánvéttel történő fizetési mód díja 590 Ft.
3. Átutalás
2.24. A rendelés ellenértéke, a rendelés teljesítése előtt átutalással is kifizethető. Kérésre, az átutaláshoz proforma számlát küldünk e-mailben. Fontos, hogy az átutalás megjegyzés rovatában fel legyen tüntetve a rendelés azonosítója. Külföldi bankon keresztül történő átutalásos rendelés végösszegét az OTP Bank Nyrt. aznapi deviza vételi árfolyama szerint kérjük számolni és elutalni.
2.25. Ha a Vevő – szóban vagy írásban – úgy nyilatkozik, hogy nincs adószáma, vagy az ügyletben nem áfaalanyként jár el, és ezért a számlázáshoz nem ad meg adószámot, akkor a számlának nem kell vevői adószámot tartalmaznia.
Banki adatok:
Cégnév: Manker Beauty Kft.
Bankszámlaszám: 11701011-21456200
IBAN: HU29 1170 1011 2145 6200 0000 0000
SWIFT (BIC): OTPVHUHB
OTP Bank Nyrt.
2.26. A megrendelés akkor tekinthető elfogadottnak átutalásos vásárlás esetén, ha a termék(ek) vételárát a Vevő legkésőbb a rendelés leadását követő 24 órán belül átutalja a Szolgáltató részére. A beérkező átutalás feldolgozása 2-3 munkanap. A szállításra csak a befizetett összeg jóváírását, és a kifizetés feldolgozását követően kerül sor. A szállítás ideje a kiválasztott opciótól függően alakul, melyről a Vevő megrendeléskor előzetesen tájékoztatást kap a szállítási információknál. Ha az átutalást teljesítő személy neve eltér a megrendelő személyétől, a közlemény rovatban az azonosító mellett ennek feltüntetése is szükséges. Amennyiben 5 napon belül nem érkezik meg bankszámlánkra a megrendelés végösszege, a rendelést automatikusan töröljük rendszerünkből.
Szállítás
2.27. A kiszállított termék a Szolgáltató tulajdonában marad mindaddig, amíg a vételár teljes egészében megfizetésre nem kerül.
2.28. Az áruk szállítási címre történő szállítását a Szolgáltatóval szerződött futárcég mint közreműködő végzi. Az áru kiszállítására a Szolgáltató és a Szállító között létrejött szállítási szerződés feltételei vonatkoznak. A szerződés teljesítése a Vevő által történő szállítási címre, és annak a Vevő vagy megbízottja részére történő átadással történik. A kárveszély az átadással száll át a Vevőre.
2.29. Az áru átvételekor a Vevő köteles a terméket megvizsgálni, és a sérült csomagolású vagy más módon, láthatóan sérült termékről jegyzőkönyvet felvenni az átvételt vagy az átvétel megtagadását megelőzően a szállítást végző fuvarozónál.
2.30. Webáruházunk a termékek kézbesítését általában 8 munkanapos határidővel vállalja. Kampányok, kiemelt akciók, ünnepi időszak ideje alatt a megnövekedett rendelésszám miatt 8 munkanapos kézbesítési határidő megnövekedhet, és ilyenkor várhatóan 20 munkanap alatt szállítjuk a megrendeléseket. A szállítás várható idejéről a Vevőt előzetes tájékoztatjuk.
3. Elállás joga
A Szolgáltató elállási joga
3.1. A készlet adatok frissítése, aktualizálása naponta történik, de ennek ellenére esetenként előfordulhat, hogy bár a rendszer felvette a rendelést, de a termék már elfogyott vagy nem beszerezhető, erről a Szolgáltató minden esetben értesíti a vásárlót. A Szolgáltatót megilleti továbbá az elállás joga abban az esetben is, ha az áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Vevő a megrendelését a hibás áron véglegesítette. Elállás esetén a Szolgáltató a Vevő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és a Szolgáltató ügyfélszolgálata azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot egyeztetés céljából, valamint a Vevő által megfizetett összeget haladéktalanul visszautalja a Vevő számlájára.
A Vevő elállási joga
3.2. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet értelmében a fogyasztónak minősülő Vevő a megrendelt áru kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
3.3. A Vevő határidőben gyakorolja az elállási jogát, ha a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi a Szolgálatónak az elállási nyilatkozatát. A Vevő köteles a Szolgálatónak a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a Szolgáltatónak.
3.4. Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében:
- attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön (vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy) a terméket átveszi, vagy
- a több tételből álló megrendelés esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik: az utoljára szolgáltatott terméket átveszi.
3.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. A Szolgáltató legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, kivéve azt a többletköltséget, amely abból ered, hogy a Vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ. A Szolgálató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy a terméket visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
3.6. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot kell alkalmazni, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.
3.7. Vevő az őt megillető elállási jogot rendeltetésszerűen, e jogával vissza nem élve tartozik gyakorolni.
3.8. A fogyasztónak minősülő Vevőt megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
3.9. A Szolgáltató kizárólag a sérülésmentes, nem használt, bontatlan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a vevőt terhelik. A visszaszállítás során eltűnt áruért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Az áru hiányában az eladót semmilyen kötelezettség nem terheli.
3.10. A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdés e) pontja alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a természeténél fogva - egészségvédelmi vagy higiéniai okokból –vissza nem szolgáltatható termék (pl. étrend kiegészítő; kozmetikai termék) csomagolását, védőfóliáját felbontotta. Ebben az a Szolgáltató nem köteles a vételár visszafizetésére.
3.11. Amennyiben a Vevő az általa megvásárolt terméket egy másik termékre szeretné kicserélni, a termék visszajuttatásának és a cseretermék kiszállításának költsége a Vevőt terheli.
3.12. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Manker Beauty Kft.; 2111 Szada, Akácvirág utca 9., e-mail: ugyfelszolgalat@mankershop.hu . Ebből a célból felhasználhatja a 45/2014. (II.26) Kormányrendeletnek megfelelő nyilatkozatmintát, melyet jelen Általános Szerződési Feltételek 2. számú melléklete tartalmaz.
3.13. Amennyiben a termék kiszállításra került, és Ön elállási jogát szeretné gyakorolni, úgy a terméket saját költségén kell visszajuttatni a Szolgáltatóhoz.
4. Vevők szavatossági és termékszavatossági igénye
4.1. A Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
4.2. A Vevő a termék átvételének időpontjától számított egy éves elévülési időn belül, fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vevő a termék átvételének időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Fogyasztói szerződés esetén vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt (kivéve, ha a dolog természetével / hiba jellegével ez a vélelem összeegyeztethetetlen).
4.3. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A fogyasztónak minősülő Vevő által a felfedezéstől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
4.4. A kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a Szerződés megkötését a Vevőnek kell bizonyítania. A Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (továbbiakban: ÁFA tv.) alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztónak minősülő Vevő bemutatja.
4.5. A fogyasztó hibás teljesítésből fakadó jogait jelen ÁSZF 1. számú mellékletként elérhető kellékszavatosságról, a termékszavatosságról szóló mintatájékoztató tartalmazza. Kérjük, hogy kellékszavatossági és termékszavatossági jogaival és igényeivel kapcsolatban tájékozódjon a jelen ÁSZF 1. számú mellékleteként közzétett mintatájékoztatóban.
5. Panaszkezelés
5.1. Amennyiben a Vevőnek akár a honlap üzemelésével, vagy az azon szolgáltatott információkkal kapcsolatban, vagy a vásárlással kapcsolatban észrevétele vagy panasza van, úgy azt a Szolgáltatónak az alábbi e-mail címen jelezheti: ugyfelszolgalat@mankershop.hu . Panaszát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát eljuttathatja továbbá például postán az alábbi címre: Manker Beauty Kft., 2111 Szada, Akácvirág utca 9.; illetve telefonos ügyfélszolgálatunkkal a honlapon jelzett telefonszámon veheti fel a kapcsolatot.
5.2. A Szolgálató a bejelentett szóbeli panaszt haladéktalanul megvizsgálja, és – amennyiben lehetséges – intézkedik annak kezelése és orvoslása érdekében. Amennyiben a panasz azonnal nem intézhető el, vagy ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy Szolgáltató a fogyasztói panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet három évig őriz meg, és annak egy példányát a fogyasztónak elektronikus úton elküldi a Szolgáltató a panaszra adott érdemi válaszával egyidejűleg.
5.3. Minden egyes panaszt érdemben kivizsgálunk, és annak eredményéről legkésőbb 30 napon belül a Vevőt tájékoztatjuk és intézkedünk a válasz közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
5.4. A minőségi kifogásról felvett panasz kapcsán a Szolgáltató öt munkanapon belül igazolható módon tájékoztatja a fogyasztót igénye teljesíthetőségéről, vagy az elutasítás indokáról.
5.5. Kampányok ideje alatt a megnövekedett rendelések beérkezése miatt Ügyfélszolgálatunk 08.00-16.00 óra között fogadja a hívásokat, a levelekre lehetőség szerint 5 munkanapon belül válaszol érdemben. Kiemelt akciók, ünnepi időszak idején megnövekedett érdeklődés miatt a válaszadási idő meghosszabbodhat, de ekkor sem lehet több, mint 30 nap.
5.6. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vevő a panasz kezelésével nem elégedett, úgy az alábbi jog- és igényérvényesítési lehetőségek is rendelkezésére állnak:
5.7. A Vevő jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező fővárosi és megyei kormányhivatalok listája és elérhetőségei a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek holnapon érhetők el.
5.8. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztónak minősülő Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél , illetve a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara által működtetett békéltető testületnél. A Szolgáltató székhelye szerinti illetékes Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület – Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: székhelye:1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.; telefonszáma: +36-1-792-7881; fax száma: +36-1-792-7881; E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu ) A Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
5.9. A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésérepolgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
5.10. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezzék a következő linken [https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
6. A jelen ÁSZF hatálya, záró rendelkezések
6.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, illetve A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései az irányadók.
6.2. Az ÁSZF hatálya a Szolgáltatóra, valamint a Vevőkre terjed ki, ideértve a megrendelést nem leadó, de regisztráló felhasználókat is, illetve az érdeklődőket és panasztevőket.
6.3. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani, érvényes szövegének hatályba lépése napja az a nap, amely a honlapon feltüntetésre került. Az ÁSZF határozatlan időre szól. Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
7. Adatvédelemre és az adatkezelés biztonságára vonatkozó információk
7.1. Az Ön személyes adatainak védelme a Szolgáltató és partnerei számára kiemelt fontosságú. A Szolgáltató a személyes adatok kezelése során az Európai Parlament és a Tanács (EU) természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (GDPR) szóló 2016/679. számú rendelete alapján jár el.
7.2. Az adatkezelésre vonatkozó részletes tájékoztatás az alábbi oldalon elérhető: Adatkezelési Tájékoztató
Budapest, 2022. szeptember 21.
Manker Beauty Kft.
Mellékletek:
· 1. számú melléklet: A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztatóelállási/felmondási nyilatkozatminta
· 2. számú melléklet: Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta
1. számú melléklet
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő hat hónap, de legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
2.számú melléklet
Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett Manker Beauty Kft. 2111 Szada, Akácvirág utca 9., vagy e-mail: ugyfelszolgalat@mankershop.hu
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Termék megnevezése:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt